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Sommaire du brevet 3123406 

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Disponibilité de l'Abrégé et des Revendications

L'apparition de différences dans le texte et l'image des Revendications et de l'Abrégé dépend du moment auquel le document est publié. Les textes des Revendications et de l'Abrégé sont affichés :

  • lorsque la demande peut être examinée par le public;
  • lorsque le brevet est émis (délivrance).
(12) Demande de brevet: (11) CA 3123406
(54) Titre français: GENERATRICE D'ESSIEU MAGNETIQUE
(54) Titre anglais: MAGNETIC AXLE GENERATOR
Statut: Réputée abandonnée
Données bibliographiques
Abrégés

Abrégé anglais


The axle of a car can be fitted with a nonconducting sleeve over which a set
of receiving coils
may be mounted to capture the energy from spinning within an axle housing
fitted with magnets.
The spin of the coil in the magnetic field generates DC current at the end(s)
of the axles through
a basic split ring brush commutator design. Alternatively a brushless system
may be used
where the axle is fitted along its length with a magnet as a sleeve, this then
induces receiving
coils in the axle housing while the axle turns. The current may be fed to a
battery for use in
powertrain and other vehicular systems.

Revendications

Note : Les revendications sont présentées dans la langue officielle dans laquelle elles ont été soumises.


Claims
= The axle of any ground vehicle may serve as a template which may, through
its rotation
while moving, be fitted with a modification to allow the rotational energy to
be captured
and applied to the car's motion and other power needs;
= It is of merit that the modification requires little to no drag force to
offset the collection of
energy and hence in the balance is a net green producer of energy;
= The use of a nonconducting sleeve over an axle will prevent shorting in
the armature or
magnet to be fitted along the metal of the axle itself;
= Permanent magnets fitted into the axle housing - north and south
alternatively on each
side of the axle - create a field which the rotating axle - when fitted with
wires along its
length - moves through and generates a current in conjunction with;
= The current is made using split rings at the ends of the wires with a
commutator to
render it into DC for storage in the car battery;
= Alternatively a brushless system might be useful to allow less friction -
this design has
magnets wrapped around the axle length and receiving coils in the axle
housing;
= The application of this magnetic axle or 'Maxle' to evehicle design will
allow extended
travel between charges.
Date Recue/Date Received 2021-06-28

Description

Note : Les descriptions sont présentées dans la langue officielle dans laquelle elles ont été soumises.


Description
In Figure 1 we see the basic Maxie design in cross section. Each axle on
either side of the gear
mechanism (1/tire) is fitted with an armature of heavy gauge copper wire,
under which is a
sleeve of nonconducting material to separate it from the metal beneath. On
either side of the
axle is a permanent magnet. One side shows its north pole to the axle while
the other shows its
south pole.
In Figure 2 we see more detail with magnets in the axle housing serving as a
stator in the
generation of current.
In Figure 3 a basic DC current generation design may be used with a split ring
commutator
system. The current feeds a battery.
Figure 4 shows a Maxle where the magnet is wrapped around the axle along a
length with coils
in the axle housing.
The potential to harvest the full power of the axle's rotation when converting
it into a generator
as applied to evehicle technologies is promising and makes the use of such
vehicles more likely
due to cost effectiveness.
Date Recue/Date Received 2021-06-28

Dessin représentatif
Une figure unique qui représente un dessin illustrant l'invention.
États administratifs

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Pour une meilleure compréhension de l'état de la demande ou brevet qui figure sur cette page, la rubrique Mise en garde , et les descriptions de Brevet , Historique d'événement , Taxes périodiques et Historique des paiements devraient être consultées.

Historique d'événement

Description Date
Réputée abandonnée - omission de répondre à un avis sur les taxes pour le maintien en état 2023-12-28
Lettre envoyée 2023-06-28
Demande publiée (accessible au public) 2022-12-28
Représentant commun nommé 2021-11-13
Inactive : CIB en 1re position 2021-08-19
Inactive : CIB attribuée 2021-08-19
Lettre envoyée 2021-07-20
Exigences de dépôt - jugé conforme 2021-07-20
Inactive : CQ images - Numérisation 2021-06-28
Inactive : Pré-classement 2021-06-28
Déclaration du statut de petite entité jugée conforme 2021-06-28
Demande reçue - nationale ordinaire 2021-06-28
Représentant commun nommé 2021-06-28

Historique d'abandonnement

Date d'abandonnement Raison Date de rétablissement
2023-12-28

Historique des taxes

Type de taxes Anniversaire Échéance Date payée
Taxe pour le dépôt - petite 2021-06-28 2021-06-28
Titulaires au dossier

Les titulaires actuels et antérieures au dossier sont affichés en ordre alphabétique.

Titulaires actuels au dossier
PAUL HALLELUJAH
Titulaires antérieures au dossier
S.O.
Les propriétaires antérieurs qui ne figurent pas dans la liste des « Propriétaires au dossier » apparaîtront dans d'autres documents au dossier.
Documents

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Liste des documents de brevet publiés et non publiés sur la BDBC .

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Description du
Document 
Date
(aaaa-mm-jj) 
Nombre de pages   Taille de l'image (Ko) 
Dessins 2021-06-27 3 448
Abrégé 2021-06-27 1 14
Description 2021-06-27 1 21
Revendications 2021-06-27 1 25
Dessin représentatif 2023-05-29 1 62
Courtoisie - Certificat de dépôt 2021-07-19 1 579
Avis du commissaire - non-paiement de la taxe de maintien en état pour une demande de brevet 2023-08-08 1 550
Courtoisie - Lettre d'abandon (taxe de maintien en état) 2024-02-07 1 551
Nouvelle demande 2021-06-27 13 677